Benvolgudes famílies, en aquesta pàgina del blog podreu veure allò que passa dins la nostra classe i conèixer les experiències que vivim i compartim. Esperam que ho disfruteu!!!
___________________________________________________________
ACTIVITATS 3R TRIMESTRE
LLIBRE DE FAMÍLIES
Ja fa unes setmanes, que vam acabar de completar el llibre de famílies. Un llibre amb molta personalitat, ja que recull totes les famílies dels infants i també els seus gustos i preferències.
Si pitjau damunt una de les fotos, accedireu a una carpeta on podreu veure millor la foto de cada infant. Heu d'entrar-hi amb el correu electrònic dels fillets i filletes (@ceipruizipablo.com)
Cada setmana un infant l'ha tingut a casa i, després d'emplenar-lo, ho ha explicat als companys i companyes. Ara el tenim a la biblioteca d'aula i en poden gaudir, quan escollim aquest racó. Com ens agrada veure les persones que tant estimam!
___________________________________________________________
DIA DE LES FAMÍLIES (15 DE MAIG 2025)
Dia 15 de maig vam celebrar el Dia Internacional de la Famílies. Com hem anat fent durant el curs, quan hem celebrat dies especials, ens vam ajuntar amb els fillets i les filletes de l'altre grup de 3 anys i vam explicar un conte i fer una activitat.
El conte escollit va ser La meva família és especial que presenta diferents models de família i vam fer una petita conversa on vam descobrir que les nostres famílies són diferents, però igual d'importants. Després, vam pintar unes casetes de cartró i hi vam posar a l'interior tantes pedres com membres té la nostra família. Va ser un moment molt polit, veure com cada infant reconeixia les persones i, fins i tot, mascotes que formen la seva família.
___________________________________________________________
PORTA DE L'AULA
En començar aquest trimestre, de les primeres coses que vam fer va ser decorar la porta de la nostra aula. Què trobau, us agrada?
___________________________________________________________
ES CASTELL FLOREIX
El cap de setmana del 9 al 11 de maig, s'ha celebrat al poble el cap de setmana de les flors. Des de l'escola hem participat fent creacions que es van exposar a la Plaça des Mercat. Els fillets i les filletes de 3 anys vam fer unes margarites pintant oueres de color blanc i enganxant-hi pompons grocs.
El dilluns 12 vam sortir a passejar per veure les flors i vam aprofitar per berenar i jugar a l'explanada.
Si pitjau damunt una de les fotos, accedireu a una carpeta on podreu veure més fotos. Heu d'entrar-hi amb el correu electrònic dels fillets i filletes (@ceipruizipablo.com)
___________________________________________________________
ACTIVITATS 2N TRIMESTRE
ANIVERSARIS 2N TRIMESTRE
Amb l'entrada del nou any, els fillets i les filletes de l'aula ja han començat a fer 4 anys i, com no podia ser d'una altra manera, a l'aula ho hem celebrat!
Si pitjau damunt una de les fotos, accedireu a una carpeta on podreu veure més fotos. Heu d'entrar-hi amb el correu electrònic dels fillets i filletes (@ceipruizipablo.com)
Per fer-ho, dedicam a l'infant que fa anys un moment del dia. Tots junts preparam una corona ben especial on li deixem les nostres empremtes amb forma de cor. També li dedicam unes paraules boniques i, finalment, bufam les espelmes mentre cantam! Per molts d'anys!___________________________________________________________
CAMÍ D'EN VEREMA (16 D'ABRIL 2025)
El darrer dia d'aquest trimestre, vam aprofitar que feia molt bon temps per sortir a passejar pel Camí d'en Verema. Volíem veure tortugues, però no vam tenir sort!
Si pitjau damunt una de les fotos, accedireu a una carpeta on podreu veure més fotos. Heu d'entrar-hi amb el correu electrònic dels fillets i filletes (@ceipruizipablo.com)
___________________________________________________________
ARBRE CARAMEL·LER
Per seguir amb les nostres tradicions, abans d'acabar el trimestre hem hagut de regar els arbres amb aigua i sucre.
Després de triar quin seria el nostre arbre, l'hem estat regant cada dia i sabeu què? Van sortir caramels!!!!! Quina il·lusió!!! 🍬🍭
___________________________________________________________
S'ÀVIA COREMA
Acabat el carnaval vam rebre la visita a l'escola de s'Àvia Corema. Setmanalment, un grup diferent li ha llevat un peu. A nosaltres ens va tocar llevar-li el 5è peu. Per triar quina sabata llevaríem vam fer una votació i, amb una ruleta, vam escollir els infants que s'encarregarien de treure-la: en Mario i n'Ariel!
___________________________________________________________
TRIANGLE, CERCLE I QUADRAT
A través del contes Triangle, Cercle i Quadrat d'en Mac Barnett i en Jon Klassen hem estat treballant conceptes matemàtics com les formes: triangle, cercle i quadrat; i la mida: gros, mitjà i petit.
Hem disfrutat un munt experimentant amb materials!!!
___________________________________________________________
LA PRIMAVERA
Durant les darreres setmanes d'aquest trimestre hem estat fent alguna activitat relacionada amb la primavera 🌸
- Hem pintat amb els colors de la primavera...
- Hem estampat elements primaverals...
També hem experimentat a les diferents safates d'experimentació!
___________________________________________________________
L'HIVERN
Durant les primeres setmanes d'aquest trimestre hem estat fent a l'aula activitats relacionades amb l'hivern ❆
A través de contes, un poema i una dita hem anat coneixent diferents elements de l'hivern i hem treballat el vocabulari d'aquesta estació. Mirau les activitats que hem fet!!!
- Hem pintat amb els color de l'hivern: lila, blau fosc, blau fluix i blanc...
- Hem experimentat amb el gel...
Ara ja, amb l'hivern acabat, descobrirem una nova estació: LA PRIMAVERA.
___________________________________________________________
8M - DIA DE LA DONA
Tot i que dia 8 de març era dissabte, dilluns en arribar a l'escola vam celebrar el Dia de la Dona. Per fer-ho, vam explicar el conte Quan les nenes volen alt. Ens el va explicar na Maria, la tutora dels companys i les companyes de 3 anys A. Després, vam fer una petita conversa sobre la importància que tenen valors com el respecte i la igualtat entre homes i dones. Per concloure, vam pintar unes papallones, ja que al conte apareix aquest personatge.
___________________________________________________________
EL BOSC DE LES EMOCIONS (7/3/2025)
El passat divendres 7 de març vam gaudir amb els companys i les companyes de 3 anys A del conta contes El Bosc de les emocions, on una eruga sentia diverses emocions a través de les experiències que anava vivint al bosc.
___________________________________________________________
SETMANA DE CARNAVAL (FEBRER 2025)
La darrera setmana de febrer ha estat ben intensa, ja que hem gaudit del carnaval a l'escola. I, sabeu què? En Camestortes no ens ho ha posat fàcil, ens han donat consignes per cada dia...
Quina setmana més divertida!!!! Ens ho hem passat molt bé!!!
___________________________________________________________
DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU (30 GENER 2025)
El passat dijous era el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau i vam fer una activitat per celebrar-ho. Vam explicar el conte Paraules dolces i vam reflexionar sobre la importància d'emprar paraules dolces, és a dir, paraules que posin contents als altres, i també de la importància d'evitar les paraules "lletges", les que fan mal.
Després, vam pintar amb aquarel·les una etiqueta on també hi vam escriure la nostra paraules dolça preferida. Van sortir paraules com: perdó, abraçada, besitos, guapo, te quiero, etc.
___________________________________________________________
SANT ANTONI (16 GENER 2025)
Començam el 2n trimestre celebrant Sant Antoni (patró de Menorca), per fer-ho contam la història a partir d'un conte i pintam màscares de dimoni o sobrassades, cadascú va triar allò que més li agradava!!!
Dijous vam celebrar-ho amb activitats especials durant el matí. Vam fer jocs populars i també vam ballar ball menorquí. Ens vam ajuntar tots els fillets i filletes d'infantil amb els de 1r i 2n de primària, va ser molt divertit! Després vam berenar de pa amb sobrassada. Mmmm, que bo!
Vam compartir el temps de pati amb tots els fillets i totes les filletes de primària i, sabeu què? Tots tenien moltes ganes de jugar al nostre pati!!!
___________________________________________________________
ELS REIS PASSEN PER LA NOSTRA CLASSE!
La tornada a l'escola, després de les vacances de Nadal, va venir amb sorpresa! Quan vam entrar a l'aula vam trobar alguns regals que ens havien deixat els Reis d'Orient durant el seu pas per Es Castell. Ens va fer molta il·lusió!!!
Vam gaudir un munt obrint-los i descobrint de què es tractava. Ara tenim...
- Un arc de Sant Martí de fusta per treballar la motricitat fina.
- Baietes noves i un spray per fer net les taules.
- Dos estris per fer massatges al racó de biblioteca.
- Un joc de temperes sòlides per pintar.
- Un joc d'imants per fer construccions.
___________________________________________________________
ACTIVITATS 1R TRIMESTRE
ANIVERSARIS 1R TRIMESTRE
Vam començar el curs i alguns dels fillets i filletes de la classe encara tenien 2 anys, però amb el pas de les setmanes tots ells i totes elles han anat fent els 3 anys i a l'aula ho hem celebrat!
Si pitjau damunt una de les fotos, accedireu a una carpeta on podreu veure més fotos. Heu d'entrar-hi amb el correu electrònic dels fillets i filletes (@ceipruizipablo.com)
Per fer-ho, dedicam a l'infant que fa anys un moment del dia. Tots junts preparam una corona ben especial on li deixem les nostres empremtes amb forma de cor. També li dedicam unes paraules boniques i, finalment, bufam les espelmes mentre cantam! Per molts d'anys!___________________________________________________________
VISITA PATGE REIAL (20 DE DESEMBRE 2024)
El darrer dia d'escola, vam rebre una visita ben especial: van arribar els patges reials!!!
Els vam rebre al pàrquing de l'escola, on van arribar amb cabriol. Més tard, un d'ells, ens va venir a veure a l'aula i ens va fer un regal molt especial: motxilles de l'escola!!! Gràcies!!! ___________________________________________________________
TALLERS DE NADAL
La primera setmana de desembre la vam dedicar a preparar decoracions de Nadal per l'escola.
Vam preparar uns arbres entre tots i totes. Els vam pintar a l'escola...
Els vam decorar a casa amb l'ajuda de les famílies. Aquí teniu el resultat final:
A més, dijous dia 5, vam fer un taller amb les famílies. Vam preparar decoracions per al passadís. Vam fer unes bolles i estrelles que vam decorar amb papers de colors!!!
Per fer-ho, vam comptar amb l'ajuda de na Fatima, sa mamà de na Noor, i de na Patri, sa mamà de n'Iria. També ens van ajudar n'Aura (germana d'en Mario), na Naia (germana de n'Iria) i en Jaycob (germà d'en Jax). Moltes gràcies a tots i totes!
___________________________________________________________
VISITAM L'ESCOLETA (27 DE NOVEMBRE 2024)
El passat dimecres vam anar a passar una estona a l'Escoleta. Vam jugar a les aules dels infants de 2 anys, vam berenar amb ells i després vam jugar al pati. Quin matí més divertit!!!
Per a la majoria d'infants suposava tornar al centre on havien estat els anys anteriors i retrobar-se amb les educadores. Això té un valor incalculable, van gaudir moltíssim!!!
___________________________________________________________
25-N
Celebram a l'aula el 25-N, Dia Internacional per a l'eliminació de la violència contra les dones.
Ho vam fer amb els companys i les companyes de la classe de 3 anys A. Na Maria, la seva tutora, ens va explicar el conte Daniela la pirata, que narra l'història d'una filleta que vol ser pirata. El capità del vaixell pensa que ella no pot ser pirata perquè és una filleta!!!
A partir de la narració del conte, vam reflexionar sobre la igualtat i la importància de no recórrer a la violència per resoldre els nostres conflictes. Després, al pati, vam crear un mural entre tots i totes.Si pitjau damunt aquesta foto, accedireu a la carpeta on podreu veure més fotos dels procés de creació del mural.
Heu d'entrar-hi amb el correu electrònic dels fillets i filletes (@ceipruizipablo.com)
___________________________________________________________
TALLER DE BOLETS (4 DE NOVEMBRE 2024)
Emmarcat en les activitats de tardor, com a activitat especial, hem fet un taller de bolets. Va venir en Cice i ens va explicar moltíssimes coses: que hi ha diferents tipus de bolets, les parts del bolet, com s'agafen...
Fins i tot, vam buscar bolets per l'aula!!! En Cice els collia amb el ganivet i els fillets i les filletes els van fer net amb un pinzell. Després els vam comptar per saber quan n'hi havia.
Els següents dies, vam estampar xampinyons...
I també ens hem encarregat de fer crèixer uns bolets que ens va deixar en Cice...
Si pitjau damunt una de les fotos, accedireu a una carpeta on podreu veure més fotos. Heu d'entrar-hi amb el correu electrònic dels fillets i filletes (@ceipruizipablo.com)
___________________________________________________________
LA TARDOR
Durant aquestes setmanes hem estat fent a l'aula activitats relacionades amb la tardor.
A partir d'una dita hem conegut els colors de la tardor. Uns colors que hem emprat per pintar amb pinzell de manera individual i amb ceres sobre una taula empaperada. També hem cercat per l'aula objectes que fossin d'aquests colors, mirau quants n'hem trobat!
També hem fet altres activitats...
- Hem vist i tocat elements diversos de la tardor (conte: Quan arriba la senyora tardor).
- Hem estampat fulles que vam recollir del pati (conte: El lladre de fulles).
- Un dia de pluja, vam pintar la pluja amb els dits!
- Hem obert una carabassa, l'hem estampada i hem enganxat les pipes (conte: Sopa de carabassa)
- Hem fet seriacions de colors amb un caragol (conte: La casa més gran del món).
- Hem vist sortir les arrels i brots d'un munyaco... Són molt llargs!!! Ho hem dibuixat!
Altres propostes les descobrireu quan arribi a casa La capsa dels contes & les nostres experiències.
___________________________________________________________
VISITA DELS INFANTS DE L'ESCOLETA (13 DE NOVEMBRE 2024)
Aquest dimecres vam rebre a l'aula als fillets i les filletes dels grups de 2 anys de l'Escola Infantil Es Castell.
Els fillets i les filletes van arribar a l'escola i els vam convidar a entrar a les aules. Vam explicar un dels contes que a nosaltres ens agrada més El lladre de fulles.
Després ens vam rentar les mans i vam sortir al pati a berenar. En acabar, vam compartir el temps de pati. Va ser molt divertit!!!
El pròxim dimecres dia 27 de novembre ens toca a nosaltres baixar. Quina il·lusió!!!
___________________________________________________________
BUNYOLADA (31 D'OCTUBRE 2024)
Arribant a finals d'octubre, els bunyols guanyen protagonisme!!!
A l'aula hem explicat el conte Si us plau, senyor Panda. Després, hem estat parlant dels bunyols i dels ingredients que necessitam per fer-los. També hem escoltat la cançó des bunyols.
També hem fet estampació amb bunyols d'espuma.
Ha estat la primera activitat que hem fet tots a la vegada i ha estat un èxit!
Finalment, hem fet i menjat bunyols!!!
Si pitjau damunt un de les dues fotos, accedireu a una carpeta on podreu veure més fotos. Heu d'entrar-hi amb el correu electrònic dels fillets i filletes (@ceipruizipablo.com)
Per fer-los vam comptar amb l'ajuda de na Cristina (mamà de n'Alex), n'Óscar (papà de n'Iria) i n'Adrián (papà d'en Mario), i també de na Laia, na Lucía i en Thiago (alumnes de 6è de primària). Gràcies!!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario